Doorheen het schooljaar komen verschillende Christelijke thema’s aan bod, we volgen in de godsdienstlessen de continuïteit van het kerkelijk jaar.
Op die manier proberen we belangrijke zaken mee te geven met de leerlingen zoals waarden en normen, bespreken van mogelijke levensvragen, actuele onderwerpen en problemen zoals pesten.
Onze school streeft naar samenhorigheid, met als extra het multiculturele aspect met onderlinge solidariteit. Een cultuur van vieren, bezinnen en vertellen hoort bij het pedagogisch klimaat van onze school. In dat kader verzorgen we als godsdienstleerkrachten elk schooljaar zowel een kerstviering als een paasviering. Hiervoor worden alle leerlingen ingeschakeld en bereiden we heel wat zaken voor in de klas en op de school. Sinds kort zijn we ook gestart met het werken rond snoezelvieringen. We gebruiken hierbij elementen die onze zintuigen prikkelen en houden ook rekening met leerlingen die minder vlot kunnen lezen/luisteren/spreken/… .
We komen steeds samen in de kerk van St.-Paulus en nodigen voor de viering ook telkens de oud-leerkrachten uit opdat zij bij de school betrokken kunnen blijven.
Vieren en gedenken doen we trouwens niet alleen op schoolniveau, maar ook in de klas. Dat begint bij het vieren van een verjaardag, maar ook andere dagen kunnen een plek krijgen, zoals: moeder- en vaderdag, dag van het kind, pensioenvieringen, het afscheid van een klasgenootje, …
Hieronder enkele sfeerbeelden van de kerstviering:
Hieronder enkele sfeerbeelden van de paasviering:
Hieronder enkele sfeerbeelden van de bezinning ter gelegenheid van Lichtmis: